Konstiga reklamer

Jag och min bror har tänkt på en sak. Det finns mycket felsägningar i reklamer på tv som kan vara störande om man tänker på det. Här är de två vi har kommit på:

Leasy - Å ena sidan kan du göra så här, å andra sidan tycker vi......
Det blir ju likson bara konstigt.. å andra sidan tycker vi? vad tänkte dom där?

Och den andra reklamen är:

Merci- Glädjen att kunna välja bland den finaste chokladen....
....... är vaddå? glädjen är vaddå? roligt, spontan eller härligt?

Jag såg i en tidning jag läste också att de hade skrivit fel grammatiskt. För det heter väl inte " Är du EN kontrollfreak?" Det heter väl "Är du ETT kontrollfreak?"

Bara en tanke som flög upp. Hittar ni fler så säg till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0