Bakom ögonlocken döljer sig hemligheter

Vissa drömma vill man aldrig vakna upp ifrån. Som inatt då drömde jag en helt underbar dröm. Kommer inte riktigt ihåg vad den handlade om, men jag vet att jag önskade att den var sann, eller att den kommer bli verklighet. Det hade vart fantastiskt om man kunde spara drömmarna och plocka fram dom igen när man kände för det eller ännu bättre om vissa av dom faktiskt slog in!

En annan sak ja grubblat över är hur kan man påverka vad man ska drömma? Att man ska tänka på nåt speciellt innan man somnar? Eller om man ska kolla på foton som påminner en om något/ någon man vill drömma om?
Inte vet jag hur man gör men samtidigt så är väl det lite charmen då man aldrig riktigt vet vad som komma skall.

Jag väktes av min min alarmsignal "Eleonor put your boots on"  med Franz Ferdinand första gången halv åtta imorse, men det blev ett gäng snoozningar innan jag drog mig ur sängen. Det är inte roligt att vakna och känna att det är lika mörkt ute som när man gick o la sig. Blä för vinterhalvårets mörka morgnar!



Nu sitter jag i skolan
och pluggar för fullt.. eller ja förutom att jag försöker komma på undanflykter att använda datorn på, så försöker jag plöja mig igenom boken " Metoder i kommunikationsvetenskap". Håller även på o läser "Media students book". Semikul att den är ca 600 sidor och på engelska. Hoppas snart att det mesta sitter...

I dessa pluggdagar
sitter vi ett helt gäng och pratar, dricker te/kaffe och äter kakor samtidigt som vi försöker förstå vad narrativ, konglomerat, diskurs och Intertextualitet betyder. Det är en hel del kluriga ord som man ska kunna! Men det ärfaktiskt inte så tokigt att plugga media trots allt! =)

Hoppas det går vägen på tentan nästa måndag. Tills dess tänker jag plugga gärnet på dagarna och fortsätta drömma underbara drömmar på nätterna!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0