Hemma i Hunnebo igen

Hey ^^
Nu har man äntligen kommit hem. Och allt är precis som vanligt här,
förutom att mamma och pappa har köpt ett nytt knivställ förståss. Trodde jag skulle jobba på konsum nu till helgen. men tydligen fick jag en och en halv veckas semester till, börjar inte jobba förrän nästa torsdag. Det är ju inte dumt det heller...

Innan jag for hem hade jag och tobban lite snack med varann, och vi kom fram till att vi skulle göra slut, vi är dock vänner fortfarande, men det känns ju lite knepigt... Så här står ja nu.. singel och ledig...- från jobb. ( jag står faktiskt vid datorn och skriver, hitta ingen stol eller pall som var tillräckligt hög som databänken) Det som inte passar in i mitt liv just nu är det förskräckligt dåliga vädert som vägrar ge med sig. Man kunde ju önska att det var lite sol och värme här iaf. Men nej då gör mig så osysselsatt som möjligt i regnet.

Oh just ja.. jag var hos tandläkaren idag i Uddevalla, himla trevliga personal där. Var där vid tio som jag skulle, stannade där i, tja.. ca en kvart. Sen hade jag en tid vid tre igen. Så jag och mamma gick runt på stan och åkte in till torp och handla. Gjorde några riktiga kap- En flarra vin, tre cider, ett linne, ögonbrynspenna och, jag tror det blev, 16 par sockar för bara 20 kronor! Det är vad jag kallar lyckad shopping.( Mor betalade naturligtvis mellanskillnaden, hon är bäst!).
  Nog om det, sen for vi tillbaka till tandläkaren och där fick jag testa min nya natttandställning, den satt mycket bra. Kändes lite konstigt att ha en massa plast runt tänderna dock, men man vänjer sig väl. Det tog typ 7 minuter. Sen tacka ja dom med ett handslag och lämnade lokalen. Mor och jag hade alltså vart i Uddevalla (Sveriges regnigaste stad) i ca 5 timmar där tjugo minuter var hos tandläkaren. Känns bra.

Nä tjipp och hoj nu ska ja göra nåt annat...




Kommentarer
Postat av: lurventuss

Hejsan! Kul att du är här nu, mindre kul att jag åker imorn. Men, men... Ses på midsommar i alla fall!

2009-06-12 @ 00:26:19
URL: http://sagolunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0