Friggan

Hejsan. Idag har ja solat också. Låg i ca fyra timmar sammanlagt, vet inte om jag får så mycket färg men... Lite brunare e ja nog, och jag är framför allt brunare än brorsan.. för en gångs skull.

Igår så började vi grovarbetet i Friggan. Den ska bli en fin gäststuga har jag bestämt. Jag tyckte vi kunde röja ut lite och måla om någon möbel och ändra helt enkelt. Tycker det ska vara vitt och marinblått, det passar med havstema här. Så hela familjen började greja, jag och brorsan tog ut en lagerhylla och slipade och målade den vit. blev riktigt bra.

Sen drog vi ut skrivbord och bytte mot tvbord och satte tv:n där inne, satte in den blåa bäddsoffan vi har haft i ett rum och gjorde i ordning lite. Det är inte klart än, men det närmar sig. Hyllan målade vi en gång till idag så den är klar, ska bara torka och så.

I eftermiddag när pappa kommit hem så ska vi fixa med båten så vi kan få i den så fort som möjligt! :) wee Längtar tills vi åker båt. I år måste ja lära mig hur man kör den rackaren själv.. har haft typ en lektion i snart fyra år, varje år och fortfarande inte riktigt lärt mig de där me att starta och att lägga till.. Båtlivet är inte de enklaste kan ja lova....

Imorn är första dagen på jobbet, det ska bli lite kul men samtidigt så känns det som att man är fast sen, nu har ja haft mitt lilla lediga..  kommer aldrig utanför de dörrarna igen när man väl gått in!!!!!

Nä nu får ja hitta på nåt annat, kan skriva hur mycket som helst här annars. Ha de fint! Tjing!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0