Första dagen på jobbet

Idag jobbade jag första dagen på Konsum.

Det var faktiskt riktigt roligt, hade till och med svårt att sova igår, för att ja var lite nervös över att ha glömt bort allt. Men att jag hade glömt bort allt var nog de minsta problemet. När jag fick ta plats i kassan idag så var det otroligt lång kö hela tiden( inte pga mig, utan för att det är midsommarafton imorn =)!!). Det var stressigt men väldigt roligt, vi hade fyra kassor öppna och det var tre andra någorlunda nybörjare i kassorna brevid mig. de fråga jämt om PLUnummer. Och som tur var så hade mitt minne inte svikit mig så jag sa vilket de var, dock blev det ganska stressigt när man hade en lång kö själv och hade folk från olika håll som fråga efter PLU-nummer. För er som inte vet vad PLU-nummer är så kan jag berätta det. När en kund handlar till exempel äpplen eller banan så måste kassapersonalen slå in ett nummer för att man ska kunna få rätt pris och namn på kvittot sedan. Så röda äpplen har PLU 4480, banan 4011, gurka 4597, osv.. kom till och med ihåg rabarber- 4745. Dessvärre drömmer man om dessa nummer några nätter efter de första dagarna,  Lite obehagliga drömmar måhända men väldigt intressanta =).


 Så det var kul att komma igång igen. Men så ont man får i ryggen efter en halvdag i kassan. Jag jobbade ju bara från kvart i nio till tre, med en kvarts rast, men ändå får man träningsvärk typ. Härligt.

Idag kommer Karin hem. Ska bli roligt att träffas igen. Skönt med någon annan en en familjemedlem att umgås med.
Och ja, visst Hedde, jag får kanske ta o ragga imorn, men jag ska ju upp och jobba på lördag så jag kan ju inte vara ute och härja för länge.  hoppas vädret blir bra bara..

Haha just det. Det regna som attans imorse när ja skulle till jobbet. Så jag tog paraply, för stora gummistövlar och jacka när mamma körde ner mig. Tänke att jag ju ändå skulle gå hem sen. Men regnet försvann och det var strålande solsken när jag gick hem... i för stora gummistövlar och paparply. Kändes lite kul, bra att man hade arbetskläder på sig då så att folk fatta att jag suttit inne på konsum hela dagen.

Gick till apoteket idag också. Skulle köpa en grej som man kanske inte gärna vill skylta med. Och just när jag försöker hitta det jag ska ha, så knackar en man mig på axeln och säger hej. Det var en gammal GT-kund som är väldigt trevlig att prata med, men vad gör man då, vill ju inte gärna ta den grejen man ska köpa mitt framför näsan på honom så han ser vad ja ska ha. Det känns lite dumt att stå och kallprata på apoteket med någon halvt främmande, vad ska man prata om?:

     "Jaha och vad ska du köpa då? tandkräm, ansiktsvatten och lite imoduim plus. Jaså ja, så du har diaré? Vad tråkigt, hur går det me frugan annars då?"
Nä, då är det bättre att hålla tyst.
På apoteket vill man helst vara anonym/osynlig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0