Funderingar

Dags å bättra mig. När man läser andras bloggar märker man hur ihålig ens egen är. Den handlar inte om någonting, inte ens mitt liv. Ska försöka föreviga mina tankar som har någon vettig mening istället, det kanske är mer spännande att läsa om än... tja , det jag har skrivit om tidigare.

Så för att börja min nya trend kan man fråga sig vad jag ska skriva om idag. I skolan idag dissuterade vi hurvida vi styrs av medierna i vår värld, eller om det trots allt är vi som styr medierna genom vad vi väljer att kolla på på tv till exempel . Dessutom hade vi intressanta diskussioner om att alla vill vara individuella nu för tiden.
Det är en intressant fråga, vill vi verkligen att alla ska se vilka vi är? Eller är det bara för vå egen skull, för vårt eget egos skull?
Dock håller jag med om att man vill vara en egen individ, man vill synas för den man är, åtminstonde ibland, i alla fall jag. Det var därför jag valde att göra dreads, jag vill visa för andra att jag tycker det är snyggt, och jag vill slippa tvätta och borsta håret ^^.
Men frågan kvarstår ska man se ut som alla andra för att passa in, vara bekväm och följa strömmen eller ska man vara sig själv och spela ut på det så mycket som möjligt så att alla kan se att man faktiskt är
unik- precis som alla andra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0