Söndag

Dagen har varit helt okej. Började med att jag vaknade i min kombos rum på en madrass. Och det var av anledningen att vi igår kollade på skräckfilm - paranormal aktivety eller vad den nu hette. Jag pallar inte skräckisar! Fy tusan så nu har jag skrämt upp mig tillräckligt för detta halvåret.
Efter en halvseg morgon drog jag ut på en springrunda. Fick den bästa tiden för hösten för att vara mig så jag är stolt. 15.43 på 2.6an. kanske väldigt mycket för somliga men jag har bara mig själv att jämföra med och jag är toknöjd!
Sedan var jag hos en vän och sjöng lite jullåtar, är redan toktrött på dom låtarna som man inte kan... just för att man inte kan dom. Pallar inte vara kvar i kören så länge till nu....  Och efter det var det söndagsfika här hemma, som kombon fixat. Det var smarrigt.
Idag har jag känt mig lite... jag vet inte...- ensam/ ledsen/ tom.. Jag funderar på om det har med min nya idé om att jag tror att jag vill vara singel att göra. Eller att jag insett att jag inte kommer få närhet av Någon på ett tag eller kanske aldrig igen.
Mina känslor idag kanske har att göra med att jag aldrig kan bestämma mig vad jag vill eller hur jag vill ha det. Det är fruktansvärt jobbigt att aldrig kunna bestämma sig. För när man har en bit choklad framför sig så vill man kanske inte ha den... (eller nä choklad var inget bra exempel- choklad vill man alltid ha, en skål frukt kanske då.)
Ja när man har en skål frukt framför näsan så ser man den inte eller så vill man inte ha den. Men när någon annan går och tar ens frukt så den helt plötsligt inte finns där längre, då önskar man att man åt upp den tidigare. Vilka metaforer.. men detta är väl ett klassiskt exempel på ett kärleksdramat. Man vill ha det man inte kan få. men när man helt plötsligt inte kan få det man trodde fanns där för en så vill man ha det ännu mer...
Herre gud vilket rörigt liv!
Det är nog bäst jag koncentrerar mig på plugget, min familj och vänner istället. Sånt där med känslor har jag haft nog med för ett tag tror jag... Fan va illa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0