Hunnebo i mitt hjärta

Hallöjja
Idag har jag inte fått speciellt mycket gjort. Vaknade vid tio och gick upp och gick en sväng med min kära kombo. När vi kikade en snabb sväng på tvn och fann kanal nio så var där en man från mina hemtrakter med (kustbevakningen väst).
Han var från smögen, och visst dialekten är väldigt töntig, men jag kände ändå att jag verkligen inte pratar sådär. Det är mitt kulturarv av något, dialekten, men jag försöker bli värmlänning så jag försöker få så mycket värmländska som möjligt.  Borde kanske prata mer bohusländska ändå. Det är dock svårt när man inte umgås med någon som har den dialekten här.

Jag vill att folk ska höra vart jag kommer ifrån och jag är stolt över att vara västkusttjej! Dock kan jag inte allt som har med fiske, båtar, skaldjur och hav att göra bara för att jag kommer därifrån. Men det hade vart kul och kunna mer, så man verkligen kan visa att man e från stranéeeeeeee!




I Love My Hunnebostrand!

Kommentarer
Postat av: hedwig

Schyssta de där två bilderna som hängde ihop var!

Hur har du fått tag på temat du har på bloggen förresten, vad jag sett finns de ju bara ett gäng rätt tråkiga... Kan man ändra och fixa mer hade det ju vart kul :)

2009-06-12 @ 13:27:03
URL: http://sagolunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0