Känns som 2009

Nu är jag hemkommen igen efter veckans bravader. Emmabodafestivalen var helt och hållet grym på alla sätt och vis.
Första dagen - Onsdagen reste vi bara. åkte från hunnebo med bil till torp, därifrån åkte jag och jimmy buss till gbg. mötte upp hedde och åkte festivalbussen ner till emmaboda. vi var framme runt tre. Då fördrrev vi tiden till tio då de andra gänget kom. Vi gjorde snabbt upp vårt camp och sen festa vi hela natten lång. gick och la mig vid fem på morgonen.

Det är lite svårt att kompromera en sådan stor grej för mig som en festival men jag får väl försöka att inte skriva så utförligt...

På torsdagen börja vi festa tidigt. såg lite band och sen börja de ösregna. jag danne och jonas stod under ett parasoll och bestämde oss för att det inte gick längre så vi tog stereon, parasollet, partyräven nils, alkohol och gick in på en bajamaja och hade fest. det var helt underbart! nu har man gjort det oxå. Folk blev bra förvånade när vi öppnade dörren emellanåt för att få luft.

Fick en high five vid något tillfälle av jonas. har fått ett blåmärke i handen av det.. - spännande

Banden jag såg var: Markus Krunegård, Familjen, Bob Hund, Svenska Akademien, Hajen, Miss Li, Liptones, Detektivbyrån, Florence Valtentin. Ja det var nog dem.

På detektivbårån träffade jag tre väldigt trevliga karlskronabor som jag stod och pratade med. Himla kul att träffa nya kompisar på det sättet. vid vårt camp träffade jag min tandbortarkompis. vi borstade tänderna tillsammans. mycket trevlig han med. det var bra att ha lite andra nyvunne vänner där när dom man åkte dit med till exempel dragit ner på frukost på hotellet och jag var kvar vid campet.

på fredagskvällen gick jag runt med en kompis till min tandbortarkompis. vi gick på uppegupptäcksfärd genom emmaboda. Emmaboda by night. Mycket spännande. vi gick utanför området och fann att emmaboda är ganska lugnt och tyst i bostadsåmrådena, även om det är fredag.

På lördagen hände inte så mycket.. vi chillade mest. jimmy byggde ett schysst camp som jonas sen i sin vrede vräkte ner. det var elakt tyckte jag...

På kvällen kolla vi på S.A. och familjen. dom var bra!
Men de bästa banden live var Hajen och Bob hund och Miss li. Markus krunegård var bättre i lysekil.

Är det någon btw som vet hur man kan lägga in youtubeklipp här på bloggen?

Hoppas ni har det bra. själv håller ja på o bli sjuk ska kurera mig innan jobbar börjar nu klockan 17...
Tjingpling

Kommentarer
Postat av: Big bro'

Tja, :) Va ju tvungen och gå in och läsa om hur du haft det...



Vi passerade nästan förbi emmaboda igår efter vår lilla visit i Hultsfred. Men då hade du nog redan åkt mot bohuslän igen.



Så bra att du hade kul, festival är kul! :) Vi får åka ihop på nån nån gång (när barnen blivit större)...



ha det!

2009-08-03 @ 13:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0