Finsittningen

Igår hade vi vår finsittning, jag kan ju inte låta bli att skriva om den. Det var en helt underbart bra kväll!
Det började med att jag hade förfest hemma hos mig, till en början var det jag och nio killar, sen kom det fyra tjejer till. Till slut blev vi sammanlagt 15 tror jag. - tur man har stor lägenhet!
 Vi hade det riktigt trevligt, sedan drog några iväg med limo. Vi andra som åker med  kommunala transportmedel stannade kvar en timme till.

Väl nere vid Blue moon bar stod alla utanför och väntade ivrigt på att få komma in. Alla var väldigt tjusiga, eftersom det var finsittning var ju detta ett krav i o för sig.
Vi gick in till slut och fick oss en sittplats. Maten serverades och eftersom jag hade valt veggomat fick jag snällt sitta och vänta. Dock tog det ett väldigt bra tag innan min mat kom, men när den väl kom var det värt väntan, Jättegod mat! Gillart

Minglade och sedan var det dags för efterrätt. Under tiden efterrätten förtärdes av samtliga gäster bad toastmastersarna att vinnarna av diverse priser skulle inta scenen. Jag blev utnämnd till årets nolla för Krama, och Leo för Inferno. Vi blev därmed festens prom queen och king. Det var väldigt roligt, fick en tiara som jag hade på mig hela kvällen, och så fick vi två dansa kvällens första dans tillsammans på scen- det blev en bugg.

Fick en väldigt uppmuntran och många glada gratulationer efteråt om att det var helt rätt som vann osv. Blev ju alldeles rörd.
Kvällen fortskred och alkoholen flödade! Sedan drog vi oss hem runt två, mätta och belåtna och jag var nog nöjdast av alla. Typiskt att även sådana kvällar ska ta slut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0